A víťazom ocenenia najnepríjemnejšia reklama sa stáva...

Autor: Jaroslav Kšiňan | 26.9.2012 o 15:03 | (upravené 26.9.2012 o 17:12) Karma článku: 9,82 | Prečítané:  944x

Na internetovej reklame nie je nič zlé, prináša peniaze majiteľom webov a kliknutia zadávateľom. To je tá pekná časť. Problém však nastáva, keď sa reklama vnucuje návštevníkovi takým spôsobom, že začína kvôli nej nenávidieť samotný obsah webu a samotnú organizáciu/komunitu má chuť vidieť horieť.

Faktom je, že pri surfovaní na nás každý deň vyskočí reklama tisícdvestojedenásťkrát. Na to sme si za tie roky zvykli. Sú ľudia, ktorí si na to nezvykli a reklama ich vytáča viac, títo siahajú po rozšíreniach prehliadača ako Adblock. Mne bannery neprekážajú, neprekážajú mi ani vyskakujúce blbostičky, ktoré sa dajú krížikom relatívne pohodlne vypnúť, neprekážajú mi (niekedy) ani tie povinné pätnásťsekundové reklamy pred niektorými videami. Čo mi vadí? Keď to vyzerá akoby ľudia úspešne podstúpili lobotómiu.

Na tretie miesto som si dovolil umiestniť milovanú televíziu so špirálou v logu. Ak ste niekedy v archíve pozerali hlavné správy, zrejme viete o čom hovorím. Povinná reklama pred spustením videa je už samozrejmosť, problém je inde. Pozerám spokojne správy, keď zničoho nič bez varovania bum! Reklama. Aby sme sa úspešne držali v absurdnej rovine, nie medzi príspevkami, čo by sa ešte dalo pochopiť, ale v strede vety moderátorky a so zvýšenou hlasitosťou. Veľmi múdre. Keď teda skončí reklama, veta pokračuje v strede toho slova, v ktorom skončila a ja už vôbec neviem, o čo vlastne ide. Nehovoriac o tom, že nečakane sa objavujúca spievajúca Máziková môže nepriaznivo ovplyvniť štatistiku úmrtí spôsobených infarktom.

Druhým miestom si ma získal ružový operátor, kde keď si chcem prečítať informácie o predplatených kartách, začne na mňa rozprávať známa nenávidená "slovensko-fgancúzka" postavička z televíznych reklám. Na tom by ešte nebolo nič zlé, ale tento človek je nevypnuteľný. V reále asi je, ale nenašiel som možnosť, ako ho dostať preč aj zo stránky. Zastaviť ho v rozprávaní sa našťastie dá, ale skúste si prečítať niečo o produkte, keď vám pred textom stojí indivídum so šálom okolo krku. Opäť výborné zapojenie šedej kôry.

nevypnuteľný

A prichádza víťaz. Človek nemusí byť expert vo webdizajne aby chápal, že keď kvôli reklame vidí z obsahu iba nadpis a prvé tri riadky textu, niečo nie je v poriadku. Portálu mojandroid.sk sa to podarilo excelentne. Vďaka reklame Samsungu sa stal tento web v súčasnej dobe tak nepoužiteľný, že mám chuť z plastelíny vyrobiť model mozgu a v rámci výhry im ho podarovať. Čerešničkou na torte je, že vďaka tomu má táto stránka dvojité oddelené scrollovanie, čiže ak si nevšímam, kde mám kurzor, nikdy neviem či scrollujem celú stránku alebo stránku s obsahom vo vnútri stránky. Nepodarený pageception.

polovica stránky zabitá reklamou

Ak ste to ešte milí moji výhercovia nepochopili, jediné, čo takouto reklamou docielite, je hnev. A nadávky, ktoré si nechám radšej pre seba.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Hofer neprehral, to len populizmus porazil sám seba

Víťazstvá radikálov či populistov nie sú samozrejmosťou.

KOMENTÁRE

Rakúska úľava pre demokratov, varovanie pre populistov

Väčšinu politikov a ich tímov musel nad výsledkami obliať studený pot.

SVET

Van der Bellen bude prezidentom, Hofer priznal porážku

Po zrátaní 70 percent hlasov z volebných urien je nereálne, aby Hofer nepriaznivý stav zvrátil.


Už ste čítali?